ביקורת כיבוי אש

בדיקות למערכת גילוי אש

מערכות גילוי אש נמצאות בכל מקום – כל עסק, דירה, מלון, בית חולים ובית ספר.

עם זאת, רבים אינם מודעים ללוח הזמנים הקפדני של בדיקות מערכות אזעקות אש ובדיקות שעליהם להתקיים בכדי להבטיח שמערכות אלה יפעלו ביעילות ותישארנה בקוד.

אם אתה הבעלים של בניה או אתה מנהל אותה, חשוב להכיר את התוכניות והבדיקות של בדיקות מערכת אזעקות אש כדי שתוכל לשמור על תאימות המערכת שלך ולפעול על מנת לשמור על בטיחות אנשי הצוות והבניין שלך.

המשך לקרוא כדי למצוא תשובות לרוב השאלות שלך לבדיקת מערכת אזעקת אש.

מהי בדיקת מערכות גילוי אש?

בדיקות ומערכות אזעקת אש הן בעצם אותם דברים. הם נדרשים על ידי NFPA ו- AHJs ועליהם להתבצע על ידי ספקי הגנת אש מקצועיים.

בדיקות / בדיקות אלה כוללות בדיקה ובדיקה של כל המכשירים המרכיבים מערכת אזעקת אש. זה כולל:

  • מכשירי ייזום : גלאי עשן, גלאי חום, גלאי צינורות, גלאי קרן וכו '.
  • התקני התראה : פסי קרניים, פסי פעמונים, פסי רמקולים, מערכות התראות המוניות וכו '.
  • רגישות : לבדוק כי הרגישות של המכשירים היזמים היא בתכנון היצרן.

  • לוח גילוי אש: הלוח גם עובר בדיקה ובדיקה שוטפים.

בדיקות קבועות אלה מבטיחות שכל רכיב במערכת אזעקת האש נמצא במקום בו הוא אמור להיות ונמצא במצב תקין.

אילו בדיקות / בדיקות נדרשות?

במובן מסוים, ישנם מספר בדיקות / בדיקות נדרשות שעליהם לעבור מערכות גילוי אש. בעוד שרובם מכירים את הבדיקה השנתית שבה הטכנאי בודק את המכשירים היזמים, את ההתקנים המודיעים ואת לוח האש על מנת לוודא שהם פועלים כהלכה, הנה שתי בדיקות נוספות שאולי אינכם מכירים:

  • מבחן קבלה : מבחן הקבלה נדרש מיד לאחר סיום ההתקנה של מערכת חדשה. זהה לבדיקת פונקציה (ראה להלן) ומבטיח שכל רכיבי המערכת החדשים פועלים כהלכה. כל מכשיר במערכת נבדק, בין אם הוא יוזם, מודיע או לוח אש.

    מבחן הקבלה נעשה רק פעם אחת, מיד לאחר ההתקנה ולפני שהבניין מאוכלס. היוצא מן הכלל היחיד הוא אם הבניין עובר שיפוצים, שלאחריו יש לבחון את מערכת אזעקת האש שוב.

  • בדיקת רגישות : יש לבצע את בדיקת הרגישות תוך שנה לאחר ההתקנה.

    בדיקה זו מתמקדת בעיקר במכשירים היזמים ובודקת אותם על מנת להבטיח שהם פועלים בטווח הדירוגים של היצרנים.

    לשם כך, על הטכנאים להשתמש בשילוב של מכשיר מדידה ועשן האירוסול שלהם (או אלמנט החום) כדי להפעיל את מכשיר ההתנעה ולהשתמש בכמות עשן מוגדרת מראש כדי לוודא שהאזעקה מופעלת בטווח המיוצר. לאחר מכן הם משווים את קריאותיהם לטווח שצוין על ידי יצרן המכשיר. אם המכשיר פעיל בטווח הקבוע, הוא עובר. 

במערכות "אינטליגנטיות" המערכת עוקבת אחר רגישות המכשירים, וניתן למשוך ולהגיש דוחות ללקוח.

בדרך כלל נדרשים שני טכנאים לבצע בדיקות – טכנאי אחד עוקב אחר לוח האש, ואילו השני הולך לכל מכשיר לבדוק ולהפעיל אותו. לעיתים, במקומות קטנים מאוד, טכנאי אחד יוכל לבצע את הבדיקות לבד.

כמה זמן לוקח הבדיקה / הבדיקה הממוצעת?

כמה זמן נדרשות בדיקות מערכת אזעקות אש תלוי לחלוטין בגודל המערכת.

עבור בניין משרדים בן שתי-שלוש קומות בממוצע, ניתן לבדוק את המערכות בקלות תוך חצי יום. בניינים גדולים ייקח יותר זמן.

מערכות גדולות, כמו אלה המגנות על בתי חולים ובתי ספר, יכולות להימשך בקלות בין שבוע לשבועיים לבדיקת המערכת כולה. הם נעשים בדרך כלל במקטעים. למשל, האגף המזרחי של בית חולים עשוי להיעשות יום אחד, והאגף המערבי עשוי להיעשות ביום הבא.

בסופו של דבר, כמה זמן בדיקות מערכת אזעקות האש שלך ייקח תלוי בגודל המתקן שלך ובאיזו מורכבות המערכת.

הכנות לבדיקה / בדיקה של מערכות גילוי האש

לפני שניתן יהיה לבדוק את המערכת שלך, על קורסן, או ספק הגנת האש שבו אתה משתמש, להתקשר לסוכנות הניטור שלך כדי ליידע אותם כי תתרחש בדיקה במערכת.

הסוכנות עדיין תקבל את האותות על כך שהאירועים מתרחשים, והם יתעדו אותם, אך הם לא יגיבו אליהם בשום צורה, ורשויות החירום לא יקבלו הודעה על כך.

דרך נוספת להתכונן למבחן המערכת שלך היא לחשוב האם ברצונך שיבדקו התקני ההודעה (קרניים, פסים וכו ') בו זמנית והאם תרצה שהם ייבדקו בשעות העבודה או לא. זה יכול לעזור לך טוב יותר לתזמן את הבדיקות לזמן הנוח ביותר.

איזה תפקיד משחקים לוחות אזעקת אש בבדיקות / בדיקות מערכת אזעקות אש?

במהלך בדיקות מערכת גילוי האש שלך, טכנאי יפקח על לוח אזעקת האש כדי לוודא שכל אחד מהמכשירים מתקשר עם הלוח בצורה נכונה ושהלוח עצמו תקין.

לצד הבדיקות והבדיקות שכבר תוארו, הסוללות של לוח האזעקה ייבדקו. וככל שכל מכשיר מופעל ונבדק, הטכנאי בלוח יוודא שהאירועים נראים בלוח כפי שהם אמורים להיות, על פי תכנון היצרן.

מלבד בדיקות, לוחות אזעקת האש יכולים גם לעזור לתהליך הבדיקה של המערכת לעבור בצורה חלקה יותר. אמנם פאנלים קונבנציונליים אינם מספקים יותר מדי מידע מועיל, אך פאנלים ניתנים לכתובת (המתעדים את המיקום הספציפי של כל מכשיר במערכת) יכולים להיות מועילים ביותר.

לוחות אלה ניתנים לכתובת יכולים להצמיד כל מכשיר, לתעד את הרגישות שלו, את טמפרטורת הסביבה ולקבוע אם המכשיר מלוכלך או שיש לו בעיה אחרת. זה יכול לעזור לטכנאים למצוא את כל מכשירי המערכת הרבה יותר מהר ולסייע בבדיקות רגישות.

עם זאת, גם עם אפשרויות מועילות אלה שיש לחלוניות מסוימות, עדיין יהיה צורך להפעיל ולבדוק כל מכשיר בנפרד. הפאנלים הניתנים לכתובת פשוט עוזרים לתהליך לעבור במהירות רבה יותר.

כיצד הספקים יודעים אם בדקו כל מכשיר?

לרוע המזל, לעיתים קרובות אין דרך קלה לדעת היכן נמצאים כל המכשירים וכי כולם נבדקו.

אם למערכת יש פאנל שניתן לטפל בו, הפאנל אכן מבצע מלאי של כל המכשירים והמיקומים הספציפיים שלהם.

אם הספק שבודק את המערכת שלך הוא אותו אחד שהתקין אותה, אז אני מקווה שהם היו מכינים רשימה פיזית של כל המכשירים, וזה מה שעושה Koorsen Fire & Security. לאחר מכן ניתן להשתמש ברשימה זו כדי להבטיח שכל המכשירים נבדקים.

אבל נניח שהספק שבודק את המערכת שלך שונה מזה שהתקין אותה, ונעשה שימוש בלוח קונבנציונאלי. במקרה זה, הדרך היחידה למצוא את כל המכשירים היא שהטכנאי יעשה ציד בכל אזור במתקן. זה כולל הליכה בכל חדר, הרמת אריחי תקרה, בדיקת החוץ וכו '.

למרבה המזל, אם קורסן היא סוכנות הגנת האש שלך, הטכנאים שלנו הם בעלי הכשרה גבוהה ויודעים לאן לחפש.

מה קורה כשמכשיר נכשל במבחן?

אם מכשיר נכשל בבדיקתו, ניתן לנקוט במספר צעדים פוטנציאליים.

השלב הראשון והיחיד הנדרש הוא שהטכנאי ו / או החברה יודיעו לכם, הבעלים, על המכשירים שנכשלו.

אם רק כמה מכשירים נכשלו והטכנאי מחליף אותו באותה עת, האפשרות לשלם עבור והחלפת הפריט באותו יום עשויה להיות זמינה. אם זה קורה, המכשיר החדש ייבדק מיד כדי לוודא שהוא עובד.

אם יותר מדי מכשירים נכשלים, ייתכן שתוצע לך לקבל הצעת מחיר עבור הציוד שיש להחליף.

עם זאת, בסופו של דבר, הדרישה היחידה מצד הספק היא להודיע ​​לך תוך 24 שעות על כל המכשירים שנכשלו בתהליך הבדיקה. יהיה עליכם לבצע את הצעדים הבאים לתיקון / החלפת הבעיות. הספק שלך, לעומת זאת, אמור להיות מסוגל לתקשר לך מה צריך לעשות.

זקוק לבדיקת מערכת אזעקת אש?

אם מערכת גילוי האש שלך מוכנה לבדיקה השנתית שלה, התקשר למומחים ב בלינק לאתר שלנו. אנו יכולים לעזור להבטיח שהמערכת תישאר במסלול ותעדכן את הקוד ויכולה לעזור בטיפול בכל שאלה ועניין.

התקשר אלינו או בקר עוד היום באתר שלנו כדי להתחיל.